Aktualna pozycja: HomeBlog o prawie

Blog o prawie i własności intelektualnej

Udostępnij przez LinkedIn Udostępnij przez Facebook Udostępnij przez Email

Znak towarowy - zmiany w prawie własności przemysłowej

Znak towarowy jest elementem budowy marki, o ile jest rozpoznawalny i pozytywnie kojarzony. Zarówno element graficzny, jak i odpowiednio dobrany smak, zapach, kolor lub faktura mogą wpływać na decyzję zakupowe klientów. Od niedawna do polskiego prawa wprowadzono rozwiązania.

10 / 04 / 2019 Natalia Gaweł 0 komentarzy CZYTAJ WIECEJ
Udostępnij przez LinkedIn Udostępnij przez Facebook Udostępnij przez Email

Kruk, W. Kruk i Ania Kruk – kiedy nazwisko już funkcjonuje na rynku

Po przejęciu marki jubilerskiej W. Kruk przez Vistulę nasuwało się pytanie, czy rodzina Kruków będzie kontynuowała tradycję rodzinną. A jeśli tak – pod jakim szyldem? Użycie nazwiska znanego od pokoleń wydawało się oczywiste, ale co na to Vistula? Nie po to przecież przejęła prawa do marki W. Kruk, żeby konkurować z jubilerską rodziną działającą nadal po tym samym szyldem. Na rynku funkcjonuje jeszcze jeden Kruk, tj. Kruk S.A., notowana na giełdzie spółka z branży windykacyjnej i obrotu wierzytelnościami. Co na to prawo? Czy mając na imię lub nazwisko Mercedes, można rozpocząć produkcję samochodów, części lub akcesoriów samochodowych z Mercedesem w nazwie firmy?

14 / 11 / 2016 ksp 0 komentarzy CZYTAJ WIECEJ
Udostępnij przez LinkedIn Udostępnij przez Facebook Udostępnij przez Email

Pokemon Go – a może „strona fanowska”?

Aktualnym (i bezdyskusyjnym) hitem w dziedzinie rozrywki on-line jest aplikacja Pokemon Go. Cały świat oszalał na jej punkcie, wycena giełdowa Nintendo poszybowała w górę, a zarządcy nieruchomości drżą z obawy o bezpieczeństwo użytkowników, którzy w pogoni za pokemonami wchodzą tam, gdzie wchodzić nie powinni. Podobnie jak w przypadku innych tego typu rozrywek, portali, gier itp., ich fani organizują się i wymieniają doświadczeniami. Powstają również internetowe strony miłośników tej rozrywki. I w tym miejscu warto postawić pytanie – czy i w jakim zakresie fani wirtualnej rozrywki, nie tylko pokemonów, mogą wykorzystywać postacie z gier, logotypy i nazwy, grafiki, muzykę, czy nawet kody źródłowe aplikacji związanych z ich ulubionymi aplikacjami. Dla stworzenia stron internetowych, ale i gier fanowskich lub fan artów.

19 / 08 / 2016 ksp 0 komentarzy CZYTAJ WIECEJ
Udostępnij przez LinkedIn Udostępnij przez Facebook Udostępnij przez Email

Znaki towarowe – system rejestracyjny zamiast badawczego

Nadchodzi bardzo istotna zmiana w zakresie rejestracji praw ochronnych na znaki towarowe. Polega ona na wprowadzeniu systemu rejestracyjnego (sprzeciwowego) w miejsce systemu badawczego przy rejestracji znaków towarowych. Nowelizacja wchodzi w życie 15 kwietnia 2016 r. Do tej pory przed zarejestrowaniem

15 / 04 / 2016 ksp 0 komentarzy CZYTAJ WIECEJ
Udostępnij przez LinkedIn Udostępnij przez Facebook Udostępnij przez Email

Czy kolor może być znakiem towarowym?

Dość powszechnie kojarzymy kolor pomarańczowy z jednym z operatorów komórkowych. Zwłaszcza, że słowne oznaczenie koloru zawarte jest również w nazwie spółki. Wobec tego jak tę kwestię reguluje prawo? Czy można uzyskać wyłączność na używanie określonego koloru? Definicja znaku towarowego, zawarta

30 / 07 / 2013 ksp 1 komentarzy CZYTAJ WIECEJ
© 2023 KSP Legal & Tax Advice. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Przetwarzanie danych osobowych w KSP
zamknij chcę wiedzieć więcej
Ta strona używa technologii cookies (ciasteczek)
akceptuję Polityka prywatności