- EN
- x
W ostatnim tygodniu światową prasę obiegła informacja o ugodzie zawartej przez właściciela marki John Lemon, katowickiego producenta lemoniad i Yoko Ono – wdowę po Johnie Lennonie. Jako pełnomocnik brałem udział w negocjacjach i z zaciekawieniem śledziłem komentarze wskazujące na dysproporcję środków i skutki, które mogło wywołać prowadzenie procesu. Przyjrzyjmy się sprawie bliżej.
Jesienią w mediach głośno zrobiło się o sporze pomiędzy Islandią – państwem, którego nazwa w języku angielskim to Iceland a spółką Iceland Foods – brytyjską siecią supermarketów, która zarejestrowała wspólnotowy znak towarowy ICELAND. Oznaczenie stanowiące nazwę państwa nie budziło większego sprzeciwu Islandii do momentu, kiedy angielska spółka zaprotestowała przeciwko rejestracji przez PROMOTE ICELAND (spółkę partnerstwa publiczno-prywatnego mającą na celu poprawę konkurencyjności islandzkich firm na rynku zagranicznym) znaku towarowego INSPIRED BY ICELAND dla m.in. mięsa, ryb, kawy czy napojów alkoholowych.