- EN
- x
Czy próbowaliście kiedyś wpisać własne imię i nazwisko do wyszukiwarki i sprawdzić, jakie informacje na Wasz temat zawiera Internet? Kiedy spróbujecie, może się okazać, że lista wyników – a więc spraw z Wami powiązanych – jest całkiem spora, ponieważ często
Złożona przez wykonawcę oferta nie zostaje wybrana, a zamawiający wykorzystuje jej treść. Taki problem przedstawił nasz czytelnik. Czy takie zachowanie jest dopuszczalne? Jak się przed nim bronić? Oferty składane w różnego rodzaju przetargach bardzo często zawierają już konkretne pomysły i rozwiązania.
Dzieci są niezwykle podatne na wpływy, a dostawcy usług medialnych (tj. nadawcy lub podmioty dostarczające audiowizualne usługi medialne na żądanie) próbują to wykorzystać przemycając reklamy pomiędzy reklamami przeznaczonymi dla najmłodszych. W rezultacie pomiędzy jedną bajką a kolejną choć bywa również,
Przy okazji sprawy jednego z klientów, który został pozwany o zapłatę odszkodowania za rzekome wykorzystanie cudzej koncepcji biznesowej, zadałem sobie pytanie – czy i w jakim zakresie pomysły na biznes podlegają ochronie prawnej? Jak w polskich realiach oceniony zostałby Mark
Szanowny Przedsiębiorco! Drogi Konsumencie! Rewolucja w prawie konsumenckim zbliża się nieuchronnie. 25 grudnia 2014 r. zacznie obowiązywać nowa ustawa o prawach konsumenta, która spowoduje konieczność zmian w relacjach na linii przedsiębiorca – konsument. Choć okres jej vacatio legis jest stosunkowo
Wielu przedsiębiorców m.in. prowadzących sklepy internetowe stosuje regulaminy często formułowane przez nich samych, bez konsultacji z prawnikiem. W rezultacie dochodzi do sytuacji, że nie zawsze postanowienia tych regulaminów są zgodne z prawem, zawierają bowiem tzw. klauzule abuzywne, czyli klauzule niedozwolone.
W poniedziałek, 14 kwietnia 2014 r. Sąd Okręgowy w Świdnicy oddalił pozew ZAIKSu przeciwko fryzjerowi, który w swoim salonie słuchał radia i muzyki w nim nadawanej, nie mając podpisanej umowy z ZAIKSem. Czy to głos rozsądku (kolejny) w sporach pomiędzy
W ostatnich latach niezwykle modne stało się dokumentowanie w sieci zdarzeń życia codziennego. Internauci chętnie publikują w serwisach społecznościowych informacje na temat tego, jak się czują, gdzie się znajdują, co w danym momencie robią i z kim, tworząc w sieci
Trwa II etap konkursu – głosowanie przez SMS. Aby zagłosować na IP Law Blog KSP trzeba wysłać: SMS o treści B00063 (gdzie „0” to zero) pod nr 7122. Głosowanie SMS trwa do 06.02.2014 r. do godz. 12:00 Dochód z głosowania SMS zostanie przekazany na Fundację
„Press-clipping”, „monitoring mediów” lub po prostu „prasówka”. Usługi polegające na monitorowaniu mediów, selekcji i przekazywaniu klientowi tych publikacji, które dotyczą interesującej go tematyki, stały się czymś powszechnym. Ba, do napisania tego tekstu zainspirowała mnie właśnie lektura porannej prasówki. Ale czy te
Szanowni Państwo, Z przyjemnością informujemy, że IP LAW KSP BLOG bierze udział w konkursie BLOG ROKU2013 w kategorii „Blogi Firmowe i Profesjonalne”(http://blogroku.pl/2013/kategorie/ip-law-ksp-blog,6b6,blog.html). Mamy nadzieję, że poruszane przez nas w 2013 roku tematy wzbudziły Państwa zainteresowanie oraz że możemy liczyć na Państwa