Aktualna pozycja: HomeBlog o pracy

Blog o prawie pracy

Udostępnij przez LinkedIn Udostępnij przez Facebook Udostępnij przez Email

ZUS a umowy o dzieło

Z danych podanych przez rzecznika prasowego ZUS wynika, że w każdym roku przeprowadzonych zostaje u przedsiębiorców ok. 80 tysięcy kontroli, a tylko w latach 2014 i 2015 ZUS zakwestionował ponad 47 tysięcy umów o dzieło, zmieniając ich kwalifikację na umowy zlecenia lub na umowy o świadczenie usług, do których stosuje się przepisy o zleceniu. Czy jednak na pewno ZUS ma prawo do kwestionowania zgodnej woli stron i kreowania stanu prawnego?

27 / 02 / 2017 Kamil Kozioł 0 komentarzy CZYTAJ WIECEJ
Udostępnij przez LinkedIn Udostępnij przez Facebook Udostępnij przez Email

Premia autorska czyli korzystna podatkowo nagroda dla pracownika

Do premii dla pracownika, który przeniósł na swojego pracodawcę majątkowe prawa autorskie do utworu, który powstał na zamówienie pracodawcy, w ramach stosunku pracy można stosować podwyższone pięćdziesięcioprocentowe koszty uzyskania przychodu.

22 / 11 / 2016 Kamil Kozioł 0 komentarzy CZYTAJ WIECEJ
Udostępnij przez LinkedIn Udostępnij przez Facebook Udostępnij przez Email

Mieszkanie dla pracownika - przychód czy nie?

Pracodawcy zapewniający nocleg pracownikom świadczącym pracę poza miejscem zamieszkania mają twardy orzech do zgryzienia. Pomimo wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie nieodpłatnych świadczeń pracowniczych (wyrok z 8 lipca 2014 r., sygn. K 7/13), wciąż pozostają wątpliwości, czy jeżeli pracodawca zapewnia pracownikowi nocleg, to powinien rozpoznać u pracownika przychód z nieodpłatnych świadczeń oraz odprowadzić składki na ubezpieczenie społeczne od wartości tego przychodu?

11 / 10 / 2016 ksp 0 komentarzy CZYTAJ WIECEJ
Udostępnij przez LinkedIn Udostępnij przez Facebook Udostępnij przez Email

Motywowanie, czyli podatnik organizuje konkurs

W celu wzrostu poziomu sprzedaży podatnicy organizują różnego rodzaju akcje promocyjne dla swoich kontrahentów, dystrybutorów, sprzedawców, a także ich pracowników. Akcje te mogą przybrać różne formy. Do najpopularniejszych należą sprzedaż premiowa, sprzedaż za złotówkę, programy motywacyjne oraz konkursy. Poniżej postaram się przedstawić podstawowe założenia jakie musi spełniać akcja promocyjna, aby mogła być uznana za konkurs oraz zasady opodatkowania konkursu, które mogą być przekonującym argumentem za wyborem właśnie tego rodzaju akcji promocyjnej.

29 / 07 / 2016 ksp 0 komentarzy CZYTAJ WIECEJ
© 2018 KSP Legal & Tax Advice. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Zapisz się do newslettera
Przetwarzanie danych osobowych w KSP
zamknij chcę wiedzieć więcej
Ta strona używa technologii cookies (ciasteczek)
akceptuję Polityka prywatności